måndag 31 mars 2014

grattis älskade sjuåring!

 Grattis älskade unge!!

Idag är det 7 år sen Herman föddes och sen dess finns det liksom ingen tid jag kan minnas när han inte varit hos oss. Jag tror att alla mammor och pappor känner ungefär så, tiden innan barnen blir liksom suddig och oskarp i kanterna och just vid deras födelsedagar blir det extra tydligt.

Fasen, han är så stor nu. Kan så mycket. Om natur och bilar och om Syrien och om bovar och alla olika legobyggen man kan tänka sig. Han kan mycket om bokstäver alfabetet och en del om atomer och molekyler. Humöret är bra för det mesta men också trumpet och surt ibland, som på de flesta killar och tjejer eller kanske mammor och pappor med för den delen.
 Han är den av barnen som inte så mycket gillar att vara med på kort, de här korten är ovanför är liksom lite av undantag nu förtiden. Det är häftigt att se hans utveckling och samtidigt gå och hoppas att den relationen han har till mig kommer att sitta i för hela livet även om jag inser att chanserna att ha honom klädd i pyjamas sittandes i knät och gosa kommer att bytas ut mot en större och vuxnare relation vartefter.

Bilden här nedanför är tagen runt hans treårsdag, det har hänt en del sen dess. Både med honom men också med inredningen haha!
 Och igår var det ju bowlingkalas och han hade bjudit några killar och tjejer i klassen samt Carl och Henry som han känner sen han var bebis. På kalaset fick man korv och dricka men godispåsar, det fick man ta med själv… Så här enkelt fixade vi det i år..
I kväll firar vi födelsedagen tillsammans med farmor och farfar som också kommer på besök - han väljer middag och efterrätt!

Och efter idag, då tackar vi mars månad och stegar vidare in i april.
Ha en go dag!

1 kommentar:

  1. Grattis till din 7åring, lika gammal som min yngsta! Vi gjorde också kalaset lätt på lekland i år, kan inte fatta att jag inte gjort det tidigare då min äldsta är 13... Det går så fort med barnen, man får inte tänka på det utan försöka vara i nuet så gott man kan!

    Önskar dig en fin ny vecka, mars har gått ruskigt snabbt!

    Kram Jenny

    SvaraRadera