torsdag 30 januari 2014

vardagstorsdag

 Hemma igen.. Två dagars jobb i huvudstaden och det är skönt att ha landat hemma med man, barn och vardagsliv. Precis som vanligt! Jobbade hemma fram till lunch idag och tog sen chansen att åka pulka med Edith och hennes kompisar på förskolan och sen hämta hem Herman med en glad Konrad i sällskap. Så himla glad att ha de här fina barnen i min närhet - det är nästan helt ofattbart att hon fyller fyra om en månad och han sju om två. Time flies, det är ju det alla föräldrar med större barn säger och jag håller helt klart med!

Ni känner kanske igen skåpet förresten.. Det är makens farmors gamla skåp som fått sig en makeover med hjälp av lite överbliven tapet. Gillar att det blev vitt och liksom inte i sig kräver att man ska tänka på mönster och färger runt omkring!
 Och under jobbtimmarna hemma har jag några gånger lyft blicken och tittat på de här tulpanerna. Undrat om jag ska slänga dem snart eller om de ska få vara kvar ett tag. De bästa dagarna är helt klart passerade men ändå är det fint med de blommor som är kvar och de gröna stjälkarna som blir längre och längre och liksom hänger ner från vasen. De får stå ett tag till ändå - gillar den rosa och lila färgen och inte måste man kassera nåt så fort man passerat den bästa tiden!?


Torsdagskväll nu, den är behaglig tycker jag. En dags arbete kvar innan helgen och en dag när barnen stannar uppe en liten stund extra för de orkar fredagen på det sättet. Snön har vi skottat undan och ljusen på bordet är tända nu. Mysigt och avslappnat. Ha en go kväll!

13 kommentarer:

  1. visst är tulpaner vackra ända in i det sista, gillar ditt skåp super snyggt. Kram Åse

    SvaraRadera
  2. så fint skåpet blev... påminner mej om att jag har ett byrå-projekt att ta tag i!
    Härligt att komma hem, önskar dej en skön fredag imorgon!

    SvaraRadera
  3. Så fint skåp vännen. Mannen är på kick off och farfar med fru är barnvakt, gissar att det är det som oroar mig. Har ju helt glömt av att återkomma gällande GT, har ni redan bokat? Annars sover jag gärna med er.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilket fint skåp, fin makeover!
    Skönt att vara på hemmaplan, själv ska jag nu iväg med jobbet men så sällan vi får åka nånstans så det ska bli kul, kram Suss

    SvaraRadera
  5. Hemma bäst, eller hur ;-). Vackert skåp!
    Sv. Jag använder mig av Tamron 90mm macro f2,8. Bästa köpet ever! ;-)

    Kram kram Malin

    SvaraRadera
  6. Härligt att hinna med pulkaåkning! Och visst är det så att tiden flyger fram, jag fattar inte var mina små bäbisar tagit vägen.
    Skåpet var verkligen kanonfint!
    Ha det bra! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  7. Ja guuuu vad tiden flyger! Skönt att landa hemma igen efter jobb!
    Vilket fint skåp, gillar tapeten du fixat till det med!
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  8. Så fint skåp. Tulpaner är så vackra. Härligt att det snart är helg. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Läckra tulpaner och vad kul att tapetsera skåpet. Blev bra!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  10. fina tulpaner som ger hopp om vår:) kul det där med att barnen får stanna uppe en stund extra på torsdagen, så har jag aldrig tänkt men det är säkert en bra ide´. kramPernilla

    SvaraRadera
  11. Har snittat om och bytt vatten och håller tummar att de kära buketterna håller ett bra tag till. . .

    Kram N

    SvaraRadera
  12. Mysigt med en eftermiddag i pulkabacken :)
    Jätte fint skåp.
    Önskar dig en mysig fredag kväll.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  13. Så fint det blev med tapet på skåpet! Och mysigt med pulkaåkning tillsammans med barnen:) Jag tycker alltid att du beskriver din tillvaro med barnen så fint.
    Kram Maria

    SvaraRadera