lördag 11 maj 2013

nappavslut och bloggtips - fotoutmaningen 11 maj

Redan klockan åtta i morse slog vi in paket. Och inte vilket paket som helst, kan jag säga. Det var Edith som packade in alla sina nappar i paket och gav till tomten! För tomten förstår ni, han bor i ett hus uppe i skogen och det berättade vi för henne. Så dit cyklade vi och hon var så stolt över sig själv när hon la paketet på trappen och vinkade hejdå till sina nappar. Med rätta! Och medan den blödiga fadern tyckte synd om henne och helst ville vänta tills hon fyller typ tio så hjälptes jag och Herman åt att peppa henne. Klart man klarar sig utan napp!

Och dagen och kvällen har gått bra, hon somnade lugnt i mitt knä när hon påmindes om att de där napparna - de går liksom inte att hämta utan de ska tomtens nissar ha nu.. Duktig tjej!

Det är bloggtips på temat idag (fotoutmaningen ni vet..). Jag läser regelbundet många bloggar och gillar dem alla, förstås! Det är ju därför jag läser så många! Några blandade exempel på typer av bloggar jag gillar är; löparbloggar. Jag gillar att läsa om andra som löper (eller tränar) men extra gillar jag när bloggen också handlar en del om del personens vardag. En av dessa bloggar jag gärna läser är mammaspring - en tuff tvåbarnsmamma som har löpning och sunt förnuft som sin livsstil! Fotobloggar gillar jag också; ända sedan A-Ö-utmaningen i november läser jag Malins blogg och fascineras av alla vackra, coola foton hon tar. Kolla! Bloggar om livet i allmänhet och synnerhet läser jag många, bloggar där man hittar en salig blandning av mycket! Min vän Jenny har en för himla rolig blogg, jag läser den mycket för att hon skriver så himla roligt om ungar, karlar och livet i allmänhet. 

Önskar er alla en himla härlig kväll! Jag och tvåmetarn har fått barnen att sova, nu ska vi dricka ett glas vin och sen testa hur det omtalade mossa GTI biter på mossan på framsidan...

10 kommentarer:

  1. Men vad duktigt av henne! Ser så målmedvetet ut! Vill man så kan man! Eller hur!?
    Gillar också bloggar som handlar om vardagsliv!
    Kram helena

    SvaraRadera
  2. Så duktig och modigt beslut hon tagit. Vet när vår flicka skulle sluta med nappen. De andra två hade sin tumme och det är inte lätt det heller. Tack för bloggtipsen.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  3. Vilken bra idé med napparna. Kan tänka mig att det är svårt att "bli av" med.

    Kul med bloggtips!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Vilken bra idé att lämna napparna i tomtens stuga, så duktig hon är! Min äldste grabb skickade sina nappar till noshörningsbarnen i Afrika, något han kom på alldeles själv :-).

    Så roligt med lite bloggtips, det är skoj att hitta lite nya ibland.

    Ha en fin söndag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  5. Vilken rörande bild av lilla Edith när hon beslutsamt trampar iväg till tomtebarnen.Det högg verkligen i mormorshjärtat och hoppas nu det går bra./Mormor

    SvaraRadera
  6. Vilken gullig bild när hon cyklar iväg med paketet på flaket!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. Så fin bild på henne med paketet!
    Kan tänka mig att det är en liten utmaning att ge bort napparna till nissarna=))

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  8. Så fin bild där hon cyklar iväg med sitt paket! Det är stort det där att lämna bort napparna. Men som du säger, man klarar sig faktiskt utan napp.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Men åh vilka underbara bilder på lilla pluttan! Såna där dagar är STORA för de små..och för föräldrarna också<3 Hejaheja! Kram från mig

    SvaraRadera
  10. Heja Edith! Så duktigt av henne! Och så är hon ju bara för söt när hon cyklar iväg med paketet...
    Kram

    SvaraRadera