söndag 3 mars 2013

längsta löpningen med mera

Jag har inspirerats av min vän Jenny och har påbörjat ett litet projekt med att pärla barnens namn, när jag blir klar ska jag sätta upp dem på dörrarna till deras rum. Förutom H och E som ni ser på bilden finns ett I och ett H till dottern också så jag har lite kvar innan jag är färdig..
 Sonen, han fyller ju sex snart, kollar Bacillakuten på Barnkanalen och lär sig mycket. Idag har vi varit ute i solen och det fina vädret hela förmiddagen och han konstaterade förnuftigt att det är nyttigt; nu får vi ju i oss så mycket D-vitaminer mamma! Helt sant.. Ja jisses att det varit en härlig dag! Vi har hunnit att bowla en stund också, och jag har varit inne på en sportaffär för att kolla vilken storlek jag ska beställa i löparskor från nätet.. Usch - är det nån mer än jag som är så fräck? Men ärligt talat, jag kommer få exakt likadana skor på nätet till halva priset mot vad jag får betala på en affär i stan så valet är enkelt! Nätshopping med fri frakt och möjlighet till byte får det bli!

Och så har jag sprungit mitt längsta pass för säsongen och är både trött och nöjd, fick ihop strax över 16 km till slut. Med solen i ansiktet eller ryggen var det helt och hållet nöjesfylld löpning, cykelvägarna var ganska tätt fyllda av människor på promenad eller löptur. Och så mycket lättare det är att heja på människor man möter nu när alla lyfter blicken och känner de första härliga aningarna om vår!


13 kommentarer:

  1. Jag är utan tvekan lika fräck! Är man inte gjord av pengar så måste man tamejsjutton prioritera med dem man har. Så fint det kommer att bli med barnens namn pärlade. Gillar det och tänker att jag kanske kan kopiera. Eller låta ungarna själva kopiera kanske :)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Åh, det låter onekligen helt ljuvligt. Första långpasset för säsongen i detta vädret låter inte helt fel :)

    SV: Jo, det bästa är att jag har gångavstånd både till jobb och pendeltåget och eftersom jag helst inte kör bil blir det 2x30 min promenad varje dag! Bästa helt enkelt :)

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Underbart att vara ute i solen o bara njuta, vårfeeling, äntligen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Kanonbra jobbat! Klart du ska beställa skor från nätet, jag kommer troligen att göra samma sak :).

    Vilken rolig idé med pärlorna. Kram Jennifer

    SvaraRadera
  5. Halloj!
    Vad härligt med bokstäverna. Ska bli spännande att se resultatet. Jag vill också jogga. Blir så sugen när jag läser om er allihop som flyger fram i jogging spåren.
    Men mina knän vill inte som jag.
    Kram till dig min vän.

    SvaraRadera
  6. Visst är det härligt med vår i luften :) kram Diana

    SvaraRadera
  7. Oj vad du hinner med mycket på en dag! Själv tog jag en liten prommend i solen, men om jag tänker efter så satt jag nog mest i stolen och solade ;)
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  8. Jösses vilken fart! Men det är väl så med vårkänslor, att man får lust att göra allt möjligt :-) Här är det också full fart :-) Klart att man hellre köper samma sko för halva riset om man kan det :-) Ha en riktigt go kväll!

    SvaraRadera
  9. Härligt med långpass! Bra jobbat! :-)

    SvaraRadera
  10. Härligt! Man känner sig så otroligt nöjd med de där "längsta-passen"! Själv har jag kommit upp till 15km så jag ligger snäppet efter, men jag är supernöjd att jag ens kan springa så långt :-) Jimmie var på löparkurs i helgen och kom med massa bra tips om hur man springer effektivt - då blev det ännu roligare att springa!

    Klart man handlar på nätet om man kan. Ibland har jag lite dåligt samvete och köper skon i affären för att jag fått hjälp och dessutom har de ju inte alltid exakt den modellen man vill ha på nätet... men nästa gång blir det nog nätshopping även för mig tror jag.

    Kram JennyH

    SvaraRadera
  11. Oj så jag saknat dig och din blogg!! Fick direkt supertips av dig till barnens rum!!

    SvaraRadera
  12. Kollade och beställde skor efter ditt inlägg.... Sjukt bra och snabb site! Efter två dagar finns nu mina nike vomero här!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glömde skriva itt namn! Sara/nkpg!!

      Radera