söndag 10 februari 2013

grön smoothie

Nya Arla-bladet är så fint, hittade det på ICA igår. Just det här numret fokuserar mycket på nyttigheter, frukt och grönt och fisk. Och sånt. Nyttigt! Gott! Jag testade direkt en spenat- och avokadosmoothie till mellis, färgen på slutresultatet kan upplevas lite suspekt men smaken är god och jag kan rekommendera den till den som gillar smoothie och kanske är sugen på nåt som inte i huvudsak innehåller frukt!

Hur? Till två glas?
En avokado, mogen och i tärningar.
2 dl mango (jag fick med lite hallon också..)
1 näve färsk spenat
2 dl mjölk

Mixa häll upp och njut!

7 kommentarer:

  1. Hm ser lite suspekt ut som du säger. Så jag hoppas den smakar bättre ;)
    Önskar en skön söndag!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  2. Avokado är ju gott och jag litar på dig även om färgen lämnar en del att önska.

    SvaraRadera
  3. Det låter godare än det ser ut! Jag har svårt för gröna smoothies! Får blunda o dricka! Avocado, mango, hallon och spenat är några av mina favoritsmaker! Ska jag våga o testa... hmmmmmm!?!

    KRAMAR Anna

    SvaraRadera
  4. Ha, ha nej den såg inget vidare ut men kan vara värd att testas. Jag ska i alla fall passa på att norpa åt mig ett Arlablad nästa gång jag besöker Ica.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Bara härliga nyttigheter!
    Ha en fortsatt skön söndag!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  6. Hoppas verkligen att det smakar bättre än det ser ut, för annars vet jag inte om jag vågar testa! :-)

    SvaraRadera
  7. Det svåra är ju att hitta bra mogen mango, kanske man kan använda fryst?
    Annars tycker jag det låter som ett toppenrecept. Sådana där drinkar med alger och gräs har jag
    svårt för.
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera