måndag 14 januari 2013

Pyssel med pärlor


Köpte en stor påse blandade pärlor på Panduro häromdagen. Båda barnen tycker att det är mysigt att pyssla och pärla så det var just vad vi gjorde idag, den där stunden mellan dagis och middag när humöret är lite sisådär. Ingen hejd på pärlandet när de kommer igång, de får trä pärlorna på resårband så det ska gå lätt att dra över huvudet.

Ett roligt tidsfördriv som funkar utan att de blir osams om vems pärla som egentligen var vems, som det ofta är med andra saker just nu..

14 kommentarer:

  1. Vad mysigt! Ser så mycket fram emot att pyssla med mina när de blir större :)

    SvaraRadera
  2. perfekt pyssel... ibland är det bara så skönt med sitta-vid-bordet-prokekt!
    Här är vi ändå snart inne på sluttampen på det här magsjuke/feber-projektet. Hoppas, hoppas...

    SvaraRadera
  3. Ja, pärlpyssel är ju jättekul! Gillar verkligen din head, jag blir så glad av de härliga färgerna!

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  4. Du kommer du snart med en hel hoper armband och halsband till jobbet! ;)
    Att pärla är alltid kul! Fina pälor.
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  5. Mina är lite för små för sådant pärlpyssel än och sedan vet jag inte riktigt om "riddare-bamse-buzzlightyear-piraten" a.k.a Stor som helst leker med bildar eller rollekar där mamman är "prinsessan-brumelisa-cowboytjejen-Izzy" har ro någon längre stund... Men jag skulle mer än gärna sitta i timmar och pyssla! :)

    SvaraRadera
  6. Det är väldigt rogivande att pyssla med pärlor, nästan meditativt. Kram Nilla

    SvaraRadera
  7. Tyckte det var avkoppling att sitta o pärla med barnen när de var små. Ha en härlig stRt på veckan vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Pärlor funkar alltid :) så fint du har fått det härinne :) lägger till länken hos mig så jag lättare hittar kram Diana

    SvaraRadera
  9. Pärlor är jättekul. Och så lätt att pyssla med barnen med.... Man behöver liksom inte tänka så mycket. Bara trä. Skönt för både barn och vuxna :)

    SvaraRadera
  10. Ja här hemma går det åt pärlor i parti och minut. Jag har tom börjat smuggla undan en del gamla halsband och klippt upp dem, så vi kan börja om från början igen ;)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Mysigt!
    Tror inte alla blir skadade av crossfit så kör ;0)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Det är så kul att pyssla och era pärlor inbjuder till en härlig pysselstund

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  13. Härligt med en mysig pärlstund där alla är nöjda och glada. Kram

    SvaraRadera